Logo

Rekrutacja

REKRUTACJA  na rok szkolny 2021/2022

-Termin składania wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola : 16-30 marca 2021       

– Ogłoszenie przez Komisję Rekrutacyjną wynikow Rekrutacji :  16 kwietnia 2021

-Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia : 16-21 kwietnia 2021

-Podanie do publicznej wiadomości przez Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych: 26 kwietnia 2021

-Złożenie deklaracji o kontynuacji edukacji przedszkolnej na nowy rok szkolny 2021/2022 ( dotyczy dzieci uczęszczających do naszego przedszkola) :  9-15 marca 2021

-szczegółowe terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego :   pismo        Terminy+rekrutacji+do+przedszkoli+i+oddziałów+przedszkolnych+w+szkołach+podstawowych+na+rok+szkony+2021_2022

-pismo -Informacja dla rodzicówpismo :Informacja+dla+Rodziców+dot.+rekrutacji+do+przedszkoli+na+rok+szkolny+2021_2022-1

-kryteria rekrutacji  pismo : UMP_XXII_401_VIII_2020_T

-Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych :klauzula  

 

LISTA DZIECI  PRZYJĘTYCH    DO   PRZEDSZKOLA NR 24 „Bajkonutki” NA ROK SZKOLNY  2021/2022

na podstawie złożonych wniosków

 

L.p.        Nazwisko, imię Preferencja
1 Ankutowicz Blanka 1
2 Arkit  Jan 1
     3 Begier Szymon 1
4 Beszterda Zofia 1
5 Góralska Maria Aniela 2
6 Jones Liwia Gwenllian 1
7 Jones Weronika Dwynwen 1
8 Kawka Antonina 1
     9 Kaźmierczak Nikodem Jacek 1
10 Kędzierski Stanisław  Mikołaj 1
11 Komin Agnieszka 1
12 Krawczyńska Elżbieta Hasel 1
13 Królikowska Hanna 1
14 Kurowski Krzysztof 1
15 Lange Franciszek 1
16 Małecka Aleksandra 1
17 Mielcarek Zuzanna 5
18 Napierała Bianka Barbara 2
19 Nosowicz Marcelina 1
20 Pawlewski Kazimierz 1
21 Plewa Franciszek 2
22 Roszyk Mieszko 1
23 Sozańska Oliwia Wioletta 1
24 Szczepaniak Dawid 1
25 Świerkowski Marcel Krzysztof 1
26 Tabiszewska Helena Elzbieta 1
27 Wawrzyniak Eryk 2
28 Włodarski Tomasz Piotr 1
29 Zając Franciszek Jan 1
30 Zwolińska Maria 1

 

Najniższa liczba, która uprawniała do zakwalifikowania dziecka na listę  – to 155 punktów.

 

LISTA   DZIECI    NIEPRZYJĘTYCH    NA ROK  SZKOLNY  2021/2022

 

L.p.         Nazwisko, imię        Preferencja
1 Bartczak Nikodem 4
2 Chrzanowski Jan 3
     3 Dolata Gabriela Joanna 3
4 Dziubarczyk Piotr Adam 3
5 Jerzy Laura 3
6 Juszczak Anastazja Pola 3
7 Kaczmarek Adam 3
8 Kiestrzyn Liliana Iwona 5
9 Kleczewska Nela Wiktoria 5
10 Kruk Anastazja Laura 4
11 Kucharski Jan 5
12 Nolka Adam 1
13 Olszewski Tymoteusz 3
14 Opishnian Zlata 4
15 Pawlicka Letycja 1
16 Podolecki Tymoteusz 5
17 Przybylczak Diana Amelia 3
18 Raczkiewicz Radzimir 3
    19 Renner Maria 5
20 Rogal Aleksander 4
21 Roszkowiak Lilia Juliana 5
22 Rybczyński Tymoteusz Michał 5
23 Skokowska Liliana 5
24 Skrzypczak Ignacy 5
25 Sobkowiak Jakub 4
    26 Szkoda Maciej 2
27 Świerkowska Oliwia 3
28 Urbańczyk Krzysztof Tomasz 5
29 Walczak Kornelia 4
30 Wojna Jakub 3

                                               

 

 

 

 

 

                                                                

                                                                                   

                                                                    

                                                                      

 

Poznań, dnia 26.04.2021r

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU

Okres, który trwa między trzecim, a siódmym rokiem życia, jest w rzeczywistości najbardziej charakterystyczny dla całego dzieciństwa. W tym czasie następuje pełny i swobodny rozwój dziecka. Jest to czas dzieciństwa, przez psychologów zwany okresem przedszkolnym. Zapisując dziecko do przedszkola jesteście Państwo słusznie przekonani, że jest to korzystne dla jego rozwoju.

Nasza wieloletnia praktyka zawodowa uświadomiła nam jak duże problemy adaptacyjne mają dzieci 3-letnie oraz starsze przekraczające po raz pierwszy progi przedszkola. Często dzieci rozpaczliwie bronią się przed zostaniem w przedszkolu. Nie pomagają zapewnienia mamy i taty: Niedługo przyjdę po ciebie…Zabiorę cię po obiedzie…Zrobię zakupy i zabiorę cię do domu….itp. Dla trzylatka zdania te oznaczają jedno: Zostawiają mnie… Pozostałe słowa są niezrozumiałe. Dziecko przez pierwsze dni pobytu w przedszkolu jest zdezorientowane.  Najczęściej jednak maluchy szybko opanowują swój strach i próbują jakoś wytrzymać w nowym miejscu. Kiedy są w sali z innymi dziećmi i ze swoimi paniami czują się raźniej i z biegiem czasu przestają płakać, czują się bezpiecznie, nabierają pewności siebie, chętnie podejmują zabawy a nawet nie chcą iść do domu.

 

Oto kilka propozycji, które ułatwią dziecku start w przedszkolu:

  • w początkowym okresie dobrze jest odbierać dziecko wcześniej, ponieważ małe dziecko ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje mu się bardzo długi;
  • wprowadzajmy w domach stały rytm dnia;
  • nie mówmy dziecku, że przyjdziemy po niego wcześniej, kiedy jest to niemożliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe, że nas nie ma;
  • nie składajmy obietnic, których nie możemy wypełnić;
  • nigdy nie straszmy dziecka przedszkolem;
  • przyzwyczajajmy je do urozmaiconych potraw, skończmy z rozdrabnianiem pokarmów, już trzylatek może swobodnie gryźć pokarmy;
  • wdrażajmy dzieci do przestrzegania umów i zasad;
  • przyzwyczajajmy do samoobsługi, pozwólmy dziecku samemu załatwiać potrzeby fizjologiczne, myć ręce, ubierać się;
  • odzwyczajajmy od smoczków, pampersów, nocnika;
  • pozwólmy dziecku zabrać ze sobą cząstkę domu do przedszkola: przytulankę, poduszeczkę, misia – na początku codziennie z biegiem czasu w umówiony dzień
  • pozwólmy dziecku uczestniczyć w przygotowaniach do przedszkola (wspólne zakupy), dajmy możliwość przyzwyczajania się do tych rzeczy w domu, aby w przedszkolu to wszystko nie było takie nowe, a już znajome i zarazem łatwe do rozpoznania;
  • organizujmy dziecku kontakty z rówieśnikami i innymi dziećmi;
  • stosujmy w przedszkolu krótkie pożegnania (kiedy przedłużamy pożegnanie, dzieci cierpią dłużej);
  • nie okazujmy dzieciom własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, przekazujemy im wtedy swoje lęki;
  • przygotujmy dla dziecka wygodny strój do samodzielnego ubierania, który można pobrudzić (na początku  najlepiej ubranka bez sznureczków, wiązań, guzików, zamków, buciki na gumowej podeszwie i na przylepce)

 

Drodzy rodzice pamiętajcie, że nasze przedszkole jest dobrym i przyjaznym środowiskiem do uczenia Waszego dziecka niezależności i uspołecznienia.  Kontakty z rówieśnikami nauczą Je norm współżycia w grupie społecznej. Wasze dziecko szybciej się do niego przystosuje i zniesie niedogodności życia zbiorowego, gdy będzie go postrzegało jako bezpieczne i atrakcyjne dla siebie. Do tego też dążymy w naszej pracy wychowawczej i dydaktycznej.  Stworzymy też Waszemu dziecku warunki do radosnej, bezpiecznej i beztroskiej zabawy, zapewniając tym samym wszechstronny Jego  rozwój.